Anläggningskort

För att rida på anläggningen krävs att ryttaren bär hjälm, har medlemskap i någon klubb ansluten till Svenska Ridsportförbundet samt att ni löst anläggningskort. Er häst skall vara vaccinerad mot hästinfluensa.

Då får ni använda ridhus samt våra utebanor när det inte är bokad verksamhet där. Även en del hindermaterial som de träningsbommar som finns framme på banan får användas.

Ni förbinder er att:

• Följa ridskolans regler för användandet av anläggningen.
  • Åtgärda eventuell skada som ni eller er häst åsamkat på anläggningen.
  • Alltid mocka efter er häst på ridbanorna samt på gårdsplanen och parkeringen.

Ni väljer själva om anläggningskortet ska gälla ryttare eller häst.

• Anläggningskort Ryttare: Namngiven ryttare får rida valfri häst.
  • Anläggningskort Häst: Namngiven häst får bli riden med valfri ryttare (tänk på att samtliga ryttare måste vara medlem i någon förening).

Om inget anges vid inbetalning kommer kortet att stå i ryttarens namn.

Aktuella priser för anläggningskort finns på sidan för priser.

Anläggningskort/dagkortavgift sätts in på klubbens BG 419-5889 senast samma dag man nyttjar anläggningen.

Det går också bra att använda Swish på nr 123 499 3937.

Märk din inbetalning tydligt vad det gäller.

Vid inbetalning ange: Namn på ryttare alternativt häst, personnr samt att inbetalning avser anläggningskort. Det går även bra att skicka personuppgifter via mail, aktuella kontaktuppgifter hittar ni på kontaktsidan

För hästar uppstallade på Tunalids Ridklubb ingår anläggningskort i stallhyran.

Lektionsryttare som rider lektion eller hyr häst i ridskolans regi behöver ej inneha anläggningskort.

För lediga tider i ridhuset se Kalendern på hemsidan.

Bokning av ridhuset sker senast 24 timmar innan och ska se till kontoret under vardagar 8-16.

Under vardagar 8-16 kan bokning av ridhuset ske senare än 24h innan om verksamheten kräver detta.

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar gällande regler för anläggningskort vid behov.